پیام تسلیت به دوستان و همرزمان ولایت کابل!
میرمحمدشاه میرمحمدشاه"رفیعی"

به رفقا،دوستان و پاسداران صلح،سربلندی و غرور مردم افغانستان در ولایت کابل رسانیده میشود که یک تن از فرزندان رنج و زحمت و مرد کار و عمل میرعلم استالفی بتاریخ 21ماه قوس سال جاری به اثر یک حادثه ترافیکی جهان فانی را وداع کرد.

میرعلم استالفی از جمله آن فعالین سیاسی محسوب میگردد که بنابرتربیت لازم و سیاسی در مکتب رزم و پیکار و وطندوستی حزب دموکراتیک خلق از یکنفر کلگار عادی بدرجه صاحب منصبی و مبارز دلیر و آگاه مبدل  گردید و در مراحل مختلف مبارزات ملی و دموکراتیک کشور و آزمون های متعدد پیروزمندانه و سربلند وارد مراحل سیاسی بالاتر گردید.

چنانچه از سال 1352 به بعد او توانست مناسبات مستحکم و رفیقانه با همرزمان خود،اهالی و باشندگان محیط زندگی و کارش داشته باشد و در زمان حاکمیت اختناق و ترور امینیان یکی از حلقات مستحکم و با اهمیت تماس رهبری شهرکابل را با گروپ های مخفی کار و مبارزه در کوهدامن و پروان تشکیل و رهبری نماید.

میرعلم استالفی در سال 1359 به صفوف قوای مسلح پیوست و فن استعمال و کاربرد سلاح و دستگاه های مختلف مخابره را آموخت و به مثابه یک افسرجوان و آگاه و پرغرور مراحل مختلف رشد و ارتقاء را پیمود.

بعد از حاکمیت ملی و دموکراتیک به پیشه اصلی خود روی آورد و با ریختاندن عرق جبین و نیروی بازویش امرار معیشت کرد.

اما با وجود فقر و تنگدستی که داشت برای یک لحظه از یاد دوستان و همرزمان خود چه در داخل کشور و چه رفقای در حال غربت غافل نبود. او هر روز این آرزو را داشت تا خبری از ابتکارات و یا دست آوردی از کار و فعالیت همرزمانش در گوشه و اکناف کشور برایش برسد.

اما با دریغ و افسوس که در آخرین ایام  عید زندگیش درخانه او وسایلی لازم برای گرم کردن خانه نداشت و غذای شب عیدش را برادر ارجمندش تهیه دیده بود.

مرگ و زندگی میرعلم کارگر مبین دو واقعیت مهم و برجسته ایست که میتواند مایه مباهات و افتخارات همرزمان پرغرور ما گردد:

1- حزب دموکراتیک خلق افغانستان مکتب واقعی تربیه افراد وطندوست و مدرسه شرافت و غیرت بوده است که توانست صدها و هزارها مرد و زن این مرز و بوم را در دامان پاکش تربیه نماید تا از هر مرحله کار و مبارزه پیروزمندانه و سربلند بیرون گردند.

2- زندگی و مرگ میرعلم خان استالفی نمونه از مرگ و زندگی پرافتخاری است که جز رهروان راه شرافت و افتخارات مردم افغانستان دیگران نمیتوانند از آن بهره مند گردند و ما صدها رفیق و همرزم داریم که مانند میرعلم زندگی می نمایند و همانند او مرگ را استقبال می نمایند. رفقا، دوستان و هم دشمنان ما مطمئن باشند.

بیجا نیست که سخنگوی قبرش گفت: او شهید است زیرا در وقت کار جان را به جانان سپرده، جایش در بهشت است زیرا از آبله کف دست نان خورده.

روحش شاد و خاطراتش جاودان باد


December 22nd, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها